Vis enkelt innlegg
Gammel 31-10-10, 09:44   #6
Augustina
Seniormedlem

Augustina sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 41
Augustina har en fantastisk aura rundt segAugustina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan få ned fettmassen mest effektivt?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Intervalltrening er det beste for fettforbrenning, Det er best å trene styrke før kardio for å få max effekt av styrketreningen slik at du bygger muskler. For å få store muskler må du ta tunge løft med få repetisjoner.Ikke spis så mye som 2000 kcal om kroppen din er fornøyd med mindre. Jeg ville ikke spist nøtter etter trening, men dratt hjem og spist kjøtt og grønnsaker. Man må ikke ha noe å spise rett før og etter trening.Å ha spist noe med protein to timer før trening gir protein til muskelbyggingen under trening.

Jeg fikk beskjed av PT-en som satte opp styrkeprogrammet at jeg bør ta 10-12 repetisjoner de første ukene, før jeg øker vektene og tar færre repetisjoner. Dette for å få inn riktig teknikk. Kjenner at hvis jeg legger på for mye nå så svikter teknikken veldig, men håper dette vil ordne seg etterhvert som jeg blir litt sterkere

Jeg vet du syns 2000 er mye kalorier, men sannheten er at når jeg gikk ned i vekt forrige gang (på høykarbo da vel og merke), spiste jeg 2000-2100 kcal, trente 5 ganger i uken og gikk ned like a charm. Så gikk jeg plutselig opp litt i vekt, fikk panikk, gikk ned på kaloriene og jeg gikk opp 2 kilo som jeg siden ikke har klart å få av meg. Fikk påvist lavt stoffskifte. Det er usikkert på hva det kommer av, men jeg tipper at mye stress rundt vekt og kropp, overtrening og for lite kalorier kan være en stor årsak. Derfor er jeg redd for å spise for lite om du skjønner. Jeg er forøvrig bare oppe på 2000 kcal et par dager i uken egentlig, ikke hver dag og i hvertfall ikke på treningsfrie dager.

Jeg spiser nøtter kanskje etter annenhver trening. Er bare når jeg virkelig er dødsulten, mange ganger kan jeg gå flere timer uten å være sulten etter trening. Men prøver å spise innen to timer lell. Trener ofte morgen, så blir jo typisk frokostmat da, kanskje dumt?

Uansett, takk for kjempefin kommentar og tips om proteiner før trening, det har jeg ikke tenkt på

Eller Motivated - en felles trenings- og motivasjonsblogg med 6 fantastiske jenter.
Augustina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - med oppmot 70 karbs pr. dag Svar med sitat