Jeg sliter også med å få inn i hodet mitt at fett ikke er farlig lenger....
Carbokiller, du skriver at en kan proppe innpå med fett og alikevel gå ned, men jeg mener da at jeg har lest noe Nille skrev ang. maks kaloriinntak daglig om en skulle gå ned i vekt....?
Føler at det hele til tider blir litt uoverskuelig og overveldende - må telle karboer (også jeg som begynte på atkins med det for øyet at jeg skulle slippe å "telle" noe...). Så viser det seg at jeg må telle kalorier i tillegg.... OG passe på å få i meg nok - men ikke for mye - fett. Og det skal være den riktige balansen av animalsk fett og flerumettet fett. OG så leser jeg at kokos fett er bra. Det fettet med desidert dårligst rykte i min tidligere mat-tankegang! Så jeg kjøper cocosa - og spiser det litt halvhjertet - for TØR jeg virkelig tro at det er sunt?!?
Neida - jeg prøver virkelig ikke å gjøre meg vanskelig her!!
Jeg sliter rett og slett litt med å orientere meg fremdeles.
Men det er nok fordi lavkarbo ennå ikke er så annerkjent - blader som Shape up og i form gir i hvertfall motstridende helseråd mange ganger.
Det er godt vi har denne siden.
Men helt seriøst - er det avgjørende å finregne på både karboser og kalorier samt fettmengde hver eneste dag?
(For ordens skyld - jeg er ikke dum - jeg skjønner at jeg må holde karbo inntaket under kontroll....)
|