Vis enkelt innlegg
Gammel 01-11-10, 06:58   #46
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: PCOS: Noen som har hatt SA og senere klart å føde levende barn etter lavkarbo?

Hei
Vil bare ønske deg lykke til! Du er kommet langt når du har fått påvist PCOS og får metformin. Håper det ordner seg. Det er nok ikke tiden for å resignere, behold håpet og troen til dette her er prøvd ut!
Jef vet at min lege, dr Hetland, har mange pasienter som er i akkurat samme situasjon som deg. De har PCOS og har problemer med å bli gravide. Hun setter de på p-pille i begynnelsen når de begynner med metformin og lavkarbo, for hun ønsker de skal gå ned i vekt først! Det er så mange som blir gravide ganske så raskt når de begynner på denne prosessen. Og det beste for både mor pg barn er å gå ned først.

Selvfølgelig kan det hende at dere ikke får egne barn. Jeg tror ikke noen som ikke har vært i denne situasjonen kan skjønne denne formen for sorg. For meg er det nærmest helt uvirkelig. Men ved å prøve denne veien, å hjelpe kroppen til å bli frisk på en naturlig måte, spise deg frisk, har du alle muligheter til å lykkes

Jeg har en liten jente her på 15 mnd. Nå er ikke jeg en med mange SA, men jeg har PCOS, har brukt metformin i mange år og gått ned mange kilo. Pga høy alder og PCOS trodde jeg ikke at jeg ble så lett gravid, men det ble jeg visst...en gang var vi uforsiktige.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat