Alle disse søtningsmidlene
Finnes det en tråd hvor noen tar for seg alle søtningsmidlene og forklarer om dem og hva som er bra/ikke bra?
Jeg blir forvirret, for her på forumet er det mye forskjellig som brukes. Fedon, som jeg følger, anbefalte å bruke Splenda + fruktose i den boken jeg liker så godt (Barn i balanse). Men Splenda oppløses ikke i naturen - og er det det samme med Natreen og Canderel? Og fruktose - den har litt høy GI, har den ikke? Og så må man bruke ganske mye av den, da blir det litt mange karber likevel.
Har (muligens) skjønt at Stevia er det beste. Correct me if I'm wrong. Men hvor kjøper dere dette? Den Stevia-linken som er klistret burde oppdateres, der var det noen linker som ikke virker lenger. Men kom frem til denne siden da:
http://www.naturlegemiddel.com/
Hvor Stevia selges i forskjellige former og kvanta, den dyreste til 1990,-, så jeg fikk litt bakoversveis. Men hva med den Sweet Stevia Originale til 250,-, er det kurant? Eller er det andre steder som er bedre å handle fra?
Er det noen som er misfornøyd med Stevia? I så fall, hvorfor?
Jeg er opptatt av å spise sunnest mulig og vil heller ikke påvirke miljøet mer enn absolutt nødvendig, så det hadde vært fint å komme til bunns i denne søtningsmiddellabyrinten!
|