Vis enkelt innlegg
Gammel 01-11-10, 23:03   #17
EAH
Juniormedlem

Medlem siden: Oct 2010
EAH er på en erverdig vei

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Opprinnelig lagt inn av Tøsa!, her.

Jeg har spist 2 egg med en skje baconost til frokost
"Tapas" = Salami, sylte, fetaost, agurk, gräddost og creme fraiche
(ca 4 skiver av hver og 2 ss CF)
Kyllingklubber til middag, 15 stk kanskje... skikkelig feite var de iallefall
100 g cottage cheese til kvelds
2 kopper kaffe med et par suketter og fløte

Er det noen av dere eksperter som kan fortelle meg om dette er passe mengde?
Er litt usikker nemlig.
Har ikke lest boken, og finner ingen eksakt info, og hver gang jeg prøver å spørre, blir jeg bare henvist til en annen tråd hvor det står "les boken"

eg er ikkje noko ekspert endå, har holdt på i to veker, men føler eg har lært masse av å lese her inne

ser foresten du har satt eit spørsmålstegn bak "min kostholdsfilosofi".
det første du må gjer er vel å finne ut kva slags filosofi du vil følge, og kjøpe boka til den filosofien og få grunnleggande info og supplere med info fra forumet

om det er ketolyse du ønske å følge så ser eg du skulle ha ete meir grønnsaker. det meste av karbohydrater skal kome fra grønnsaker. så inneheld forskjellig grønt ulike mengder karbo. sjekk en matvaretabell eller i boka kva som er greit å ete.
Og kor mykje som er nok mat er det magen som bestemmer. du skal ete til du er akkurat passli mett ikkje meir ikkje mindre!
såg du skreiv "sylte", er det kjøttpålegg som f.eks. julesylte? eller er det syltetøy? kjøttpålegg er fint så lenge det er lite karbs i, syltetøy er ugreit.

kanskje eg bomma heilt på det du lurte på, men håpa det hjalp litt likevel

EAH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, start 17. okt 2010 Svar med sitat