Vis enkelt innlegg
Gammel 02-11-10, 17:18   #9
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Partystoppere?

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Jeg mente ikke å fornærme noen.Alle er vel forskjellige,og det er sikkert noen som ikke går ned av partystoppere.Men jeg tror at jeg ihvertfall må begrense kaloriene litt for å gå ned,har gjort det den siste uka og vekta har begynt å gå den rette veienHar ligget på rundt 1500 kcal.Noen kan sikkert spise 4000 kcal uten å ikke legge på seg,men desverre ikke jegVet det er en annen type forbrenning på lavkarbo,men alikevel får jeg det ikke helt til å stemme at en kan spise mye mer en en forbrenner,å da gå nedMen alle må vel finne det opplegget som passer best for dem

Kommer an på hva man spiser på hvor mye man kan spise. Mindre karbs jo mer fett, og kalorier. Fett alene kan visstnok ikke feste seg på kroppen så dersom man spiser 0 karbs så kan man spise masse kalorier siden energien ikke fester seg.

På lavkarbo får man det som kalles fettforbrenning. Når kroppen må bryte ned fettet til energi må den bruke ekstra energi på prosessen og prosessen er energikrevende. Derfor sies det at opptil sju ganger så mange kalorier kan spises på lavkarbo opp til 72 gram karbohydrater uten at man legger på seg. Det må tas høyde for individuelle forskjeller.

Å ligge på 1500 kalorier er ett absolutt minimum for kroppen for det er det den trenger sånn ca til alle livsviktige oppgaver. Men den vil skru av alt annet unødvendig og det kan medføre en del bivirkninger. Trener man i tillegg vil kroppen etter noen uker nekte å kvitte seg med overflødig fett fordi den kommer i sparemodus og klamrer seg til det reservelageret av energi fordi den må ha til dårligere tider. Oppstår dette, husk å spis MER, ikke mindre.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat