Sv: Partystoppere?
Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.
Man må gjerne telle kalorier om man har fryktelig lyst til det.
Det kan godt hende at noen må holde seg unna visse matvarer rett og slett fordi de inspirerer altfor høyt energiinntak uten at det "merkes", hvis man feks spiser veldig mye nøtter og ost - men for de fleste dreier det seg om matvarer som får vektnedgangen til å stoppe også når kcal-totalen ligger innenfor et normalområde. Jeg kan feks spise 1300 kcal som dagsinntak og ikke gå ned i det hele tatt hvis kosten har inkludert mer enn et par skjeer fløte. Andre har det slik med så tilsynelatende "uskyldige" ting som tomat eller brødvarer laget av kli/frø.
Jeg synes forresten det er litt utrivelig med sånne "sparkende" kommentarer mellom lavkarbere som ser forskjellig på ting, feks dette med kalori-telling. 
Jeg må telle kalorier, jeg gjør det ikke for det jeg har så lyst til det. Og det er maaange med meg som har det sånn, det er bare det at få av de tør og inrømme det her på forumet for da får de virkelig høre hvor feil de tar. Hver gang jeg står frem med dette synspunktet får jeg masse PM hvor jeg får takk fra folk som ikke tør si noe selv, derfor kom jeg med en sparkende kommentar. Og får selv masse sparkende kommentarer for å å nevne kaloritelling. Er forresten ikke for mye mat nevnt somn en viktig partystopper eller for mye energi/kalorier om man vil??
For øyeblikket lever jeg på nesten bare fett og proteiner, og i følge de fleste her inne skal man jo da gå ned i vekt?? Vel jeg må fortsatt kontrollere hvor mye jeg får i meg for at det skal vise på vekta. Jeg kan spise hva jeg vil så lenge jeg holder energiinntaket nede, men ikke for lavt for da går kroppen til streik å tror det er hungersnød. SÅ det er ikke likt for alle, men nevner man kaloritelling her inne på forumet blir det jo nærmest lynsjestemning jo.
|