Sv: Jeg prøver----- IGJEN
Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.
Alt dette er det jo mulig å lure inn fett i uten at du burde merke noen særlig forskjell i smak - annet enn at det er bedre smak I tillegg vil faktisk fiskekaker/fiskeboller a la lavkarbo være MER lettfordøyelig fordi de blir ikke så harde uten potetstivelsen eller hva man nå bruker som stivelse Hvitsaus er jo perfekt... ha litt fløte og vann i istedet for melk, du få rmer fett, mindre karbo og ikke særlig forskjellig i smaken.
Søk på forumet på fiskekaker så får du oppskrifter - den samme kan brukes til å steke fiskekake, eller trekke fiskeboller på lav temp. Har laget et lass selv og har i frysen. Pannekaker kan man steke bacon til - eller lage fleskepannekaker og "skjule" fettet. Det MÅ ikke flyte med fett - du kan steke bacon og sile av fettet om du vil.
Andre forslag er grillet kylling - med eller uten skinnet. Liker du dressinger a la hamburgerdressing? Du kan lage den selv uten særlig karbo. Hva med hjemmelaget kjøttkaker? Skaldemans kjøttkaker er svært gode og lette i konsistensen. Laks er perfekt lavkarbomat, ha litt rømme til feks. Hva med oster i alle varianter? Græddost er jo kjempegodt og full av fett og null karbo. Most avokado med litt majo eller CF, hakket chili, hvitløk og persille - bland i ferske gode reker. Det er veldig mange muligheter - du MÅ ikke spise tunge kjøttretter og tunge sauser.Jeg opplever at sausene var tyngre før da jeg brukte meljevning i de - nå koker jeg bare vann med buljong, masse godt krydder og en fløteskvett i tilslutt for å runde av smaken. Grønnsaker kan du gratinere, eller mose og ha i de krydderene du liker best selv. Du MÅ heller ikke spise mye mat to ganger om dagen - for meg virker det som du er småspist fra før av - velg da heller å spise LITT oftere i starten så kan du heller justere underveis. Det viktigste er at du finner en løsning DU er komfortabel med - ellers går ikke dette vet du 
Jeg spiser spisdegslank-mat og jeg har beregnet selv utifra næringsinnhold i maten deres at det er fin fordeling av næringsstoffer - slik det skal være på lavkarbo - samtidig oppleves maten som lite feit, OG smakfull! Boka får du kjøpt på spisdegslank.no, det kan jo være en ide å kjøpe denne og se om du kanskje kan få noen tips der? Evt se på måltidene som er listet opp om dette kanskje kan være noe for deg å prøve? De har blant annet veldig gode supper og gryteretter. På spisdegslank spiser jeg faktisk 5 mindre måltider om dagen - og for MEG fungerer dette utmerket 
Før du gir helt opp bør du kanskje få en ordentlig oversikt over hva som FAKTISK er mulig å spise for deg. Jeg har nevnt lavkarbovarianter av favorittmaten din - så du kan jo da velge å prøve disse - eller ikke Er det noe av dette som du ikke har hørt om før - eller prøvd før? Ikke fokuser så mye på det du ikke klarer å spise - let opp det du KAN klare å spise istedet - så kommer variasjonen etterhvert. Husk målet ditt - dette skal du klare - du må bare finne DIN måte å gjøre det på først 
Tusen takk for svar og tips . Skal sjekke ut Spisdegslank.no
|