Vis enkelt innlegg
Gammel 03-11-10, 09:30   #16
Kari Marita
Seniormedlem

Kari Marita sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Partystoppere?

Opprinnelig lagt inn av Matglad, her.

Hei Kari Marita

Man kan ikke spise mer enn man forbrenner og alikevel gå ned, det har du helt rett i. Jeg synes Skaldeman sier dette så bra. Han sier at det rett og slett er et litt "feil" formulert spørsmål. Det er kvaliteten og sammensetningen av maten som avgjør hvor mye man kan forbrenne. Så spiser man f.eks. lavkarbo, får man høyere forbrenning og man kan derfor spise mer i kcal. Men spiser man summa sumarun mer enn man forbrenner, så går man ikke ned. Med lavkarbo gir man kroppen helt andre forutsetninger enn ved lavkalori. Derfor trenger vi ikke å sulte oss til en slankere kropp.

Alle er vi ulike, og for noen kan det å telle kalorier være til hjelp. Dette kan kanskje for noen handle om at ikke alle har like kontakt med metthetssignalene i kroppen. Alikevel må vi få i oss nok energi slik at kroppen ikke går i sparemodus. Men hva som er nok, er jo individuelt.

Selv spiser jeg bare proteiner og fett om dagen. Merker da at jeg automatisk ligger litt lavere i kalorier. Dette fordi blodsukkeret mitt blir enda mer stabilt, kombinert med økt fettmengde så holder jeg meg mye lenger mett.

Du forklarte det bra,nå skjønner jeg det bedre.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat