Tråd: Vann
Vis enkelt innlegg
Gammel 03-11-10, 09:32   #2
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Vann

Hehe, jeg så såvidt en tv-reklame for en fuktighetskrem eller lignende her om dagen, som liksom argumenterte for seg selv med utsagnet "Hvem drikker vel åtte glass vann hver dag?!" Fikk meg til å heve et forskrekket øyenbryn der jeg satt med dagens syvende halvliters-vannflaske.

Men, jeg måtte lære dette med å drikke vann, for noen år siden. Drakk omtrent aldri vann tidligere, syntes ofte det var vond smak i det, og valgte selvfølgelig heller melk/juice/saft/brus/etc. Først slo jeg om til å bare drikke tynn fun light, før jeg gjorde flere og flere av dagens drikkeflasker til rent vann. Nå har jeg ingen problemer med det i det hele tatt, og ikke har jeg halsbrann lenger heller. Nå drikker jeg 2-4 liter vann om dagen og sikkert over 1-2 liter annen drikke i tillegg, te eller kaffe eller et glass lettbrus innimellom. Men jeg kjenner folk som sliter med å få i seg mer enn en liter av noesomhelst iløpet av dagen.

Jeg tror ikke det er til gagn å tvinge i kroppen noe man ikke kjenner behov for, og har sett at mange har blitt ganske frustrert av "vannpress". Men kanskje det kunne funke å drikke etter klokka? En halvliter vann for hver tredje time som går?

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat