Sv: Vann
Hehe, jeg så såvidt en tv-reklame for en fuktighetskrem eller lignende her om dagen, som liksom argumenterte for seg selv med utsagnet "Hvem drikker vel åtte glass vann hver dag?!" Fikk meg til å heve et forskrekket øyenbryn der jeg satt med dagens syvende halvliters-vannflaske.
Men, jeg måtte lære dette med å drikke vann, for noen år siden. Drakk omtrent aldri vann tidligere, syntes ofte det var vond smak i det, og valgte selvfølgelig heller melk/juice/saft/brus/etc. Først slo jeg om til å bare drikke tynn fun light, før jeg gjorde flere og flere av dagens drikkeflasker til rent vann. Nå har jeg ingen problemer med det i det hele tatt, og ikke har jeg halsbrann lenger heller. Nå drikker jeg 2-4 liter vann om dagen og sikkert over 1-2 liter annen drikke i tillegg, te eller kaffe eller et glass lettbrus innimellom. Men jeg kjenner folk som sliter med å få i seg mer enn en liter av noesomhelst iløpet av dagen.
Jeg tror ikke det er til gagn å tvinge i kroppen noe man ikke kjenner behov for, og har sett at mange har blitt ganske frustrert av "vannpress". Men kanskje det kunne funke å drikke etter klokka? En halvliter vann for hver tredje time som går?
|