Vis enkelt innlegg
Gammel 03-11-10, 09:40   #17
Kari Marita
Seniormedlem

Kari Marita sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Partystoppere?

Opprinnelig lagt inn av herregud, her.

Tja.. Det er klart at de fleste går ned i vekt av kaloritelling, men for meg så fungerer det mye bedre hvis jeg spiser meg skikkelig mett, og det får jeg ikke gjort når jeg teller kalorier. Da blir jeg oftere sulten, og fokuset på mat blir større.
Det kan jo selvfølgelig være at man går enda raskere ned i vekt med å kombinere lavkarbo og lavkalori, (høres egentlig logisk ut det), og at noen faktisk må kombinere det for å gå ned. Men om vekten går jevnt nedover uten at man behøver å sulte så tror jeg at sjansen for å lykkes økes og at hverdagen blir litt behagligere. Men full respekt for at enkelte faktisk må telle kaloriene..

Det er klart at hvis man går ned uten å telle kalorier er jo det å foretrekke.Da slipper man å tenke så mye over hvor mye man spiser,og da blir det mindre fokusering på mat.Jeg blir mere mett av å telle kalorier på en lavkarbo,enn på en lavkalori.Det tror jeg er fordi lavkarbomaten er fetere enn lavkalorimaten,så kan en øke kaloriinntaket mere på lavkarbo.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat