Hva gjør jeg feil?
Jeg er så frustrert! Har nå fulgt lavkarbo-kost (forholdsvis ketolyse-kuren) i en måneds tid nå, og jevnt over har frustrasjonen kun bygget seg opp. Det startet bra: første dagene raste jeg ned 2,5kg og jeg var overlykkelig. Deretter har det kun gått oppover igjen. I dag veier jeg noen gram over utgangspunktet!! Hva skjer? Hva gjør jeg feil? Jeg hadde som mål å gå ned minst 5kg til jul, men nå ser jo dette bare håpløst ut!
En normal dag for meg kan se slik ut:
Frokost: 2-3 kokte egg m.smør (evt noen salami-skiver til)
Lunsj: Avocado m. ost eller et egg. Eventuelt tunfisksalat m. ost og CF
Middag: Kylling, biff, svin etc. med soppstuing av CF og fløte, alt stekt i smør. Grønn salat til.
Kvelds: Noen skiver salami m.smør og evt litt ost
Plugger inn all maten min på diett.no, og så og si hver dag havner jeg på forholdet Fett 70% Protein 28% Karbo 2-3%
Jeg trener ganske mye; minimum 3-4 ganger på treningssenter (styrketimer, spinning, aerobic etc.) og de dagene jeg ikke trener går jeg tur .
Har enda ikke hatt noen form for utskeielser, det eneste er at det innimellom har blitt litt mye vindrikking (kun rødvin) og litt ekstra nøttespising. Har dessuten godtestreik, så har ikke spist noe sukkerholdig snop (eller snop overhodet, for den saks skyld) siden august. Men den siste uka har jeg vært kjempestrikt, og passer også på å holde kaloriene noenlunde lavt. Dessuten har jeg valgt å kun ha ost i ett av måltidene mine, da jeg har veldig lett for å spise altfor mye av det. Elsker ost!
Veier pr dags dato 66,7kg og er 169cm høy. Har innmari lyst til å komme meg ned til 60-61kg før jul. Burde ikke dette vært mulig?
|