Sv: Partystoppere?
Jeg finteller ikke kalorier, men jeg holder et øye med dem. Jeg har bare noen kilo igjen til målvekta, og da er det, så vidt jeg vet, ikke uvanlig at man må være mer restriktiv på energiinttaket. I tillegg spiser jeg ikke ketogent lenger, så da kan jeg ikke kjøre på med fett i like stor grad som før. Jeg har kjente partystoppere som bær, frø og tomater i kostholdet mitt, og det går greit. På en vanlig dag ligger jeg nok på rundt 1500-1600 kalorier, litt mer hvis jeg trener kondisjon den dagen. Vekta peker nedover, men veldig sakte; de siste kiloene sitter hardt!
Hver og en må finne ut hva som funker for ens egen kropp, det finnes en rekke individuelle faktorer som spiller inn. I tillegg synes jeg det er viktig at man trives med kostholdet sitt i det daglige. Personlig ble jeg etter hvert så lut lei av å være restriktiv på grønnsakene mens jeg spiste ketogent, så for meg ble løsningen å spise litt mer karbohydrater og litt mindre fett. Jeg kan finne meg i at det tar lang tid å gå ned de siste kiloene så lenge jeg er tilfreds med kostholdet 
Forresten holder jeg meg unna kunstig søtning, bortsett fra sukrin. Jeg er ganske sikker på at aspartam, sukralose o.l. påvirker blodsukkeret mitt.
|