Vis enkelt innlegg
Gammel 03-11-10, 17:48   #43
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Utredning for undervekt - hvor lang tid før man får svar på blodprøver?

Nå har jeg snakket med legen, han ringte nettopp. Alvorlig jernmangel-anemi, sa han. Jeg har helt tømte jernlagre, sa han. 2 i ferritin-verdi. Og blodprosenten var på 59 %, rundt 8, sa han. Hadde den vært under 8, hadde han sendt meg på sykehuset for å få blodoverføring, men han mente at det bare ville hjelpe på formen midlertidig, og at det var mer varig og bedre å sette meg på trippel dose sterke jerntabletter nå fra og med i kveld. For det er jernet som er problemet, kroppen klarer ikke å produsere nok blod siden jeg ikke eier jern i kroppen.
Aleris skal få oversendt resultatene også, så får jeg se om de sier noe mer. Mannen skal ut og kjøpe jerntablettene nå i kveld så starter jeg før jeg legger meg.

Senorita: herregud for noen verdier, hehe. Send over litt!
Kanutten: oj, har du det samme som meg, mon tro? Viktig å få det sjekket opp asap, jeg er sjeleglad jeg ikke gikk rundt med dette lenger, det kunne endt ganske ille.