Sv: Utredning for undervekt - hvor lang tid før man får svar på blodprøver?
Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.
Javel. Da håper jeg virkelig det vil ordne det. Er du glad i frukt er det bare å hive innpå nå da,vel? Karbohydrater, og særlig frukt, fordøyes i begynnelsen av fordøyelsessystemet. Jeg får lyst til å lage en lun grønnsakssuppe til deg med bl.a. gulrot og masse løk.
Hehe takk, det hørtes digg ut. *løkoholiker*
Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.
Er det Hilde du har kontakt med? Hun er kjempekoselig, og veldig flink! 
Om de på Aleris mener det er behov for å få jern og blod intravenøst, så er det sikkert smart ja. Håper de får kontakt med legen din og du får henvisning asap!
Og, så skal jeg bare minne deg på en ting, selv om du sikkert vet det (helsekost-ekspert som du er), kalsium hemmer opptak av jern, og du skal derfor ikke ta kalsium og jern-tabletter samtidig. 
Dette her gir meg iallfall en veldig oppstrammer på hvor viktig det er å huske vitaminene mine, har til nå ikke tatt det så tungt at jeg har glemt en dose nå og da og skippet en uke her og der... 
Det er Ingrid jeg prater med, men har vært borti noen andre også og alle er helt fantastiske. Sist jeg var på Aleris var det Anine jeg var inne hos og før det var det noen andre (er jo evigheter siden operasjonen).
Jeg synes Aleris kan bruke meg som et skrekkeksempel. Sånn går det når man ikke tar tablettene sine. 
Det med kalsium det jeg ja, men takk. Jeg tar jernet på morgenen og kvelden, og multivitaminer og kalsium og det andre rundt middagstider.