Vis enkelt innlegg
Gammel 07-11-10, 10:42   #15
Matglad
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 307
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Yes yes yes endelig

Opprinnelig lagt inn av MiniMe74, her.

Gratulerer masse! Superbra jobba!

Jeg har rundet 20 kilo (hurra!!), men den siste kiloen har jeg brukt nesten tre måneder på. Er nok på et platå her, ja! Er kjempe, kjempe fornøyd med å ha gått ned såpass mye til nå, men er bare SÅÅÅ utålmodig på de siste (?) fem kiloene!! Så mitt spørsmål; spiser du virkelig null karbo'er nå? Ingen melkeprodukter? Hva med grønnsaker? Begynte du raskt å gå ned i vekt igjen når du la om? Hva typisk spiser du får å få i deg fettet?

Gratulerer MiniMe med 20 kg, utrolig bra jobba.

Jeg spiser 0 karbo i utgangspunktet. Det vil si at jeg spiser egg, og det inneholder jo bittelitt karbo. Men har skrelt bort alt annet med karbo. I tillegg spiser jeg litt karbo i form av grønnsaker hvis jeg er borte på besøk eller type ferie. Da tillater jeg meg dette. Det bremser vektnedgangen, men det får heller være. Straks jeg spiser strikt 0 karbo igjen, går jeg ned i vekt.

Jeg fikk effekt tilnærmet umiddelbart, gikk vel omtrent en drøy uke. Da hadde jeg stått stille i 6 måneder. Jeg justerte samtidig protein og fettinntaket. Fant ut at jeg spiste for mye protein og for lite fett. Så det er mulig det er en kombinasjon av 0 karbo, og riktigere fordeling av proteiner og fett som har fungert. Jeg merker at blodsukkeret er dønn stabilt, finnes ikke svingninger i det hele tatt. Noe jeg kunne merke bittelitt med generell ketose på opptil 20 karb om dagen.

En dagsmeny kan se ut som flg:

Frokost:
2 kokte egg med 25 gr smør til

Lunsj:
36 gr pæreskinke
3 babybell ost
50 gr smør

Middag
kjøtt eller fisk ca 120 gr (25 gram protein)
50 gram smør

Har jeg mer fettrike proteinkilder, reduserer jeg smørmengden. Så det går mye i smør om dagen. Skulle jeg være mer sulten en dag, øker jeg fettet og ikke proteininntaket.

Spiser altså 65 gr protein og ca 150 gr fett. Dette gir en fettkvote på ca 2,3 (fett/protein). Jeg holder meg mett i timesvis, har absolutt ingen behov for å putte noe i munn mellom måltidene, og er veldig opplagt. Har energi nok til trening også.

Jeg vil presisere at dette har fungert for meg, og trenger ikke å gjøre det for andre. Kanskje ikke så lurt å gå på et slikt prosjekt hvis man ikke har vært i ketose en stund, uten at jeg har noe fasit på det.

Jeg leste litt på en svensk nettside ang nullkarbo og det de skrev om var at det var mange som slet med de siste kiloene. De hadde hørt at lavkarbo var vektstabiliserende og var fortvilte fordi de kanskje fremdeles veide for mye. Med 0 karbo fikk de fleste dette til å løsne, og fikk bort de siste kiloene.

For meg er dette et prosjekt jeg skal holde på med til meg er i mål vektmessig. Deretter vil jeg leve generelt i ketose med opptil 20 karbo igjen. Vil da øke fra 0 til 20 karbo veldig langsomt. Merker nemmelig at hvis jeg er borte hos noen og spiser litt grønnsaker for syns skyld, så samler kroppen vann med en gang. Så her må karbohydratene innføres forsiktig har jeg skjønt.

__________________



Blitt ketolikk

Sist redigert av Matglad : 07-11-10 kl 12:12.
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat