Sv: Ekstremdiett= Mye bæsj, lite energi
Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.
Sikker på at det ikke er en skriveleif og at det er snakk om E-130 i stedet? E-130 var en blåfarge som står på noen lister (kanskje tatt av noen lister fordi den ikke blir brukt lengre?). Kunstig blåfarge var det så mye snakk om tidligere at var så veldig kreftfremkallende, så jeg mistenker at det var den.
Jo, det kan du ha rett i. Spes siden E-130 ikke står oppført noen andre steder på listen. Den blåfargen ble vel forbudt i Norge for noen år siden, men ble senere tillatt igjen pga at den var godkjent i EU..? Godteposer til barn er ihvertfall stappfulle av blåfarge i dag desverre..
Men uansett så synes jeg det er håpløst å forholde seg til hva alle de forskjellige E-stoffene er og ev hvor farlige de er. De er altfor mange, og jeg har ikke hukommelse til å huske hva de forskjellige er når jeg står der i butikken og forsøker å tyde mikroskriften. Må jo ha forstørrelsesglass for å se de på enkelte produkter. Har derfor valgt å unngå de så langt det lar seg gjøre. Det enkle er ofte det beste 
|