Vis enkelt innlegg
Gammel 07-11-10, 18:28   #3
karboslutt
Juniormedlem

Medlem siden: Oct 2010
karboslutt er på en erverdig vei

Sv: Er det noen som vil hjelpe meg?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

FØRST tar du et DYPT drag med luft... og puster ut. Gjenta et par ganger til du kjenner skuldrene dine kommer på høyde med der de bør være

Så går du og tar deg litt mat. Stek deg en omelett eller et eller annet lavkarbo med mye fett i - ikke nødvendigvis atkinsrelatert - men lavkarbo.

Så tar du penn og papir og setter deg ned og lager en liste over hvorfor du ønsker/ønsker ikke å fortsette med lavkarbo-kosthold. det viktiste er HVOR viktig er det for deg å gå ned i vekt/føle deg i bedre form/andre ting bare du vet om

Så noterer du ned stikkord på hvorfor det gikk så galt med sprekken i helga.

Deretter planlegger du hvordan du kan unngå å sprekke igjen - hvis du da i første omgang har bestemt deg for å fortsette Hvis du mener du trenger godis hver uke - så finner du lavkarbo-alternativer og BESTEMMER deg for at du synes dette er minst like godt som høykarbo-alternativer (jepp -det går faktisk an å bestemme seg for slikt).

Deretter - hvis du har bestemt deg for å fortsette - trer du forsiktig tilbake i lavkarbo-verdenen - og tar EN dag av gangen Ikke vær så hard mot deg selv når det skjærer seg - hiv deg heller over papiret og finn ut hvorfor/hva skjedde og hadde det vært mulig å unngå det?

MIN største kilde til å gjøre ting jeg EGENTLIG hadde bestemt meg for ikke gjøre - er at jeg er "bevisstløs" i gjerningsøyeblikket. Du vet - "oi, spiste jeg HELE posen alene? Så fort? Når skjedde DETTE??"

Lykke til - dette går fint - stable deg på beina og gå videre!

Utrolig koselig at du tok deg tiden å svare meg på dette, det var til stor hjelp :-) Skal følge dine råd. Var på vekta i dag og så at jeg var en halv kg mindre enn det jeg var sist jeg veide meg, så da fikk jeg en litt bedre følelse.

Men når jeg kommer til fase 2 nå, er det slik at jeg kan velge at noen av karbohydratene kan være fra ei brødskive f.eks? For ei vanlig grov brødskive inneholder 15 karbohydrater.

karboslutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr. Andersen Svar med sitat