Vis enkelt innlegg
Gammel 08-11-10, 00:19   #78
Kari Marita
Seniormedlem

Kari Marita sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Ekstremdiett= Mye bæsj, lite energi

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Kverulere? Man kan også velge "bruke sine egne tolkninger og ikke det personen faktisk skriver"-metoden.

Hun sier jo tydelig her at hvis man har lyst på noe som er dårlig for kroppen, så er man fanatisk hvis man ikke spiser det en gang i blant.

Jeg skjønner ikke hvordan dette kan bli tolket til

"Les det jeg mener, ikke det jeg skriver"?

Jeg vet at den siste sammenligningen var litt søkt, men sukkerspising er også selvskading selv om det vanligvis ikke er så ille. Jeg har ganske mange kilo "arr" etter selvskadingen min, selv om jeg ikke visste at det var selvskading. Pluss masse strekkmerker uten å ha vært gravid.

Nå skal jeg forklare hva jeg mente for siste gang!Det er kjempebra hvis man kun liker og har bestemt seg, og syns det er helt greit å holde seg bare til ren mat at man gjør det(det er ikke fanatisk i det hele tatt).Pga at di ikke har lyst på annet enn ren mat ,og om di har det klarer di fint å motstå det,eller om di spiser litt er det ingen krise. Men hvis man har veldig lyst på feks.en sjokolade med søtstoff ,og blir tatt av dårlig samvittighet bare ved tanken av å spise en bit,er det på grensen til fanatisme,faktisk sykdom.På samme måte med di som har anorexia får dårlig samvittighet for å spise.Da mener jeg di som spiser ren mat fordi di tror det er den eneste maten som er sunn,og aldri kan spise noe di ser på som usundt,for å få fram poenget mitt.Nå orker jeg ikke å diskutere dette mere,har forklart mange ganger hva jeg mener.Ting blir fort feiltolket på dette forumet tror jeg,virker som det lønner seg å gå stille i dørene her ja.Egentlig synd at det blir krangling av ulike meninger,men at vi heller godtar at vi er forskjellige.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat