Sv: Noe poeng i null karbohydrater??
Hei agurken
Jeg har erfaring med 0 karbo, har levd slik siden august. I utgangspunktet er det ikke noe jeg vil anbefale hvis det er andre åpenbare grunner til vektstagnasjon slik som nøtteposen din. Jeg ville nok kuttet ut denne først.
For de som har levd en stund i ketose, og allikevel ikke går ned, tenker jeg at 0 karbo kan være verdt å prøve. For meg løsnet det et platå som hadde vart i 6 måneder. Så skal det sies at jeg også har nedjustert mengden protein og oppjustert mengden fett samtidig. Sikkert en kombinasjon av disse faktorene som har fungert for meg.
Mitt tips til deg blir å først kutte ut nøttene, og evt litt meieriprodukter. Virker ikke dette, kan du jo vurdere 0 karbo for en periode.
Når det gjelder variasjon, tenker jeg at det handler mye om kreativitet. Tok litt tid før jeg ble kreativ og så muligheter med 0 karbo. De fleste av oss har jo noen vaner uansett hvilken filosofi vi følger. Så mine frokoster og lunsjer blir som oftest samme sak. Det er til middag jeg prøver å variere. Jeg er også veldig glad i grønnsaker i utgangspunktet. Så når jeg er i mål vektmessig skal grønnsakene sakte men sikkert tilbake i kosten. Noen sverger til 0 karbo som permanent kosthold, det gjør nok ikke jeg.
Lykke til 

Blitt ketolikk
|