Vis enkelt innlegg
Gammel 08-11-10, 08:14   #8
BitTorres
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Er det noen som vil hjelpe meg?

Må legge til at Atkins, Lutz, LCHF ikke er en KUR. Det finnes ingen kurer, iallefall ikke slankekur og lavkarbo er det minst av alt. Det er en måte å spise på som man skal spise hele livet. Den kosten vi blir lært å spise fra bansben av er en ekstrem måte å spise på som gjør oss både overvektige og syke. Derfor vil man aldri bli slank for evig med LAVKARBO KUR. Det som skjer da er du kan gå ned i vekt, gå tilbake til vanlig mat med mye høykarbo, og så går du altså opp igjen, fordi kroppen din ikke takler en ekstrem måte å spise på.
Etter min mening finnes det så mye bedre mat å spise når man har forandrett diett og tankegang, at jeg ikke forstår hvorfor jeg ikke forandrett diett før. Men det er viktig, tror jeg, at man leser en god bok som gjør at man forstår PRINSIPPENE bak lavkarbo/høyfett. Hvorfor man skal spise MYE fett, både mettet og umettet, og hvorfor man skal spise sånn, helst fra man er født til man dør.
Du kan nemlig ikke "kurere" din kropps manglende evne til å spise særdeles ekstremt, som brød, ris, poteter, pasta, sjokolade, potetgull og cola jo er.
At man går ned to - tre kilo første uken er fakta, fordi det er vann og glukose. En kilo glukose holder på tre kilo vann, så når glukosen, eller karbohydratene forsvinner, slipper også vann taket. Samtidig må fettinntaket skyte i været, slik at kroppen får giret om og startet fettforbrenningen. Alt i alt kan det ta 2-4 uker før den starter, det kommer an på så mye.

Husk, om du ikke legger om nå, mens du ennå er normalvektig, så kan det være at du forbanner deg selv om 10 år. En fødsel for eksempel, kan gjøre kroppen din til et sirkus av hormoner, som gjør at du legger på deg 30 kilo som du ikke klarer å ta av, uten et sant helvete av slit. Jeg kan forstå at å se andre stappe i seg brownies er fælt å se når du er 19. Det de egentlig stapper i seg er forferdelige saker, som kroppen ville vri seg i vånde over om den kunne utrykke seg. I stedet blir den syk. Overvktig, allergisk, forkjølet, betennelser, kreft.
Men er du ikke motivert vil jeg anbefale deg å dra ned på potetene, riset og brødet. Erstatt mye av det med grønnsaker med olje over. For å starte på lavkarbo uten stor motivasjon er dømt til å mislykkes. Spis heller mer grønt, mindre av det nevnte, og erstatt brødet med Fedon Lindberg brød om du kan. Bytt margarin til smør. Benytt Seter rømme istedet for lett rømme, osv.

Sist redigert av BitTorres : 08-11-10 kl 08:21.
BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat