Svinekjøtt
Jeg fikk høre av ei venninne i dag at svinekjøtt faktisk ikke er så "sunt" som en del tror. Greit, det er hvitt kjøtt, men grisen svetter igjennom huden, det vil si at gift/avfallsstoffer den skal ha ut av seg går gjennom kjøttet. De(var noen studenter eller noe på ei helse og ernæringslinje/skolegreie) testet grisekjøtt og rødt biffkjøtt. De helte cola over hver kjøttbit..dagen etterpå gikk de tilbake for å se på det. Biffkjøttet hadde ikke noen voldsom forandring, men grisekjøtt hadde masse bakterier og drit på seg.
Hun nevnte også at ei venninne av henne igjen hadde lært at hvitt kjøtt, kylling og svin var det beste kjøttet en kunne spise. Hun ønsket å gå ned siste rest av vekta (var snakk om 4-5 kg), men det viste seg å være litt vanskelig. Når hun kuttet ut svinekjøttet (etter å ha fått den historien jeg skrev overfor) gikk hun plutselig ned resten.
Dette fikk jeg vite mens jeg satt å spiste ribbe. I utgangspunktet er jeg egentlig lite glad i svinekjøtt - det har så grisete smak liksom
Jeg skal aldri mer spise dette kjøttet...fikk litt avsmak (enda mer). Men noen som vet om dette er sannhet? Eller har noen forskningsinformasjon om det?
(Uansett, no more pig for me!!)