Tråd: Svinekjøtt
Vis enkelt innlegg
Gammel 09-11-10, 00:34   #25
stalemate
Juniormedlem

stalemate sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
stalemate er på en erverdig vei

Sv: Svinekjøtt

Kjøtt er kjøtt liksom. Det er dyrekropper, og akkurat hvor på dyrekroppen kjøttet er tatt spiller vel ingen rolle, utenom at vi liksom blit litt mer påminnet at vi spiser dyr når vi spiser smalahove enn når vi spiser kjøttdeig. Men det synes jeg er ganske fint også, vi kan jo ikke drive å trykke i oss masse kjøtt hver dag uten å være bevisst på hva vi faktisk gjør. Grisen er min bror, på en måte. Det jeg synes er litt betenkelig er en historie jeg fikk høre av en god venninne. Hun spiser ikke svinekjøtt av flere av de samme grunnene som ble nevnt tidligere. (myte eller ikke kan jo diskuteres ut i evigheten muligens) men uansett. Hun oppdaget at gelatin er framstilt av svin. Stort sett alt av godteriprodukter inneholder gelatin. Hun sendte et brev til Freia der hun spurte hvilke av deres produkter hun trygt kunne spise, og fikk til svar at det var kun monolit-sjokoladen og freia hurtiggele som ikke inneholdt gelatin. (Dette var rundt 2007 tror jeg).
Husker ikke om hun sendte brev til andre produsenter som f.eks. malaco og nidar, men jeg synes i alle fall dette var ganske hårreisende på vegne av alle muslimer og alle andre som ikke spiser svin. Varene burde vært tydeligere merket mener jeg.

stalemate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert ketogent Svar med sitat