Vis enkelt innlegg
Gammel 09-11-10, 21:26   #68
Jarrasann
Medlem

Medlem siden: Oct 2010
Jarrasann er på en erverdig vei

Sv: Ny på Skaldemann - noen tips?

Hei!

Nei, jeg blir ikke fornærmet! Tvert imot! Når man oppsøker anonyme fora må man tåle å høre ting, selv om man ikke liker det...

Men når skal jeg skrive et rotete innlegg for å svare deg og lufte tankene...

Spiser for mye?

Nei og ja.
Jeg spiser mye mindre nå i volum enn på høykarbo, men samtidig like energirikt på grunn av det høye innholdet av kcalorier.
Men jeg tror jeg spiser feil næringstoffer.
Tror det blir for mye kjøtt og for lite fett.
Fettprosenten må opp.
Ribben må i ovnen, kyllingvingene må alltid være i nærheten og flesket må sprute i pannen.
De to første ukene var jeg på sporet.
Lesset på med reint fett.
Fikk sjokk den ene dagen over hvor mye jeg hadde spist, men så ble det heller ikke frokost før kl 15 dagen etter.
Det er slik det må være!
Spiser man fett nok blir man mett nok....
Vurderer også å skippe fløten og ta shots av olivenolje for å mette skikkelig.

Trening...?
Med en BMI på over 135 brennes kcaloriene fort...
Jeg sykler stort sett mountainbike på flat mark, og kjører runder på mellom 25 og 30 km.
Dette tar meg ca 1 t og 30 minutter og i følge pulsklokka brennes ca 1000-1100 kcal.
Dette stemmer også i følge Vektklubben på VG og en uavhengig pulsklokke jeg har.
Har problemer med å få opp pulsen skikkelig når jeg går, men på sykkel kommer det fort.
Må begrense meg for å holde pulsen nede.
Riktignok ligger pulsen ca 20 slag over hva som sies å være optimalt for fettforbrenning, men det handler også litt om ligge i sin egen komfortsone.

Vi kjører på, men nå skal jeg smør som dip til baconet....

Jarrasann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost så langt det går og gode porsjoner trim på lav intensitet! Svar med sitat