Sv: Uregelmessig mens - noen innspill?
Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.
Dette er ting du tenker på (sikkert) hele tiden og tar opp mye av din energi for å konsentrere deg.
Det vil ikke hjelpe å øke "frykten" for menstruasjonssyklusen som ikke er heeeelt på plass enda, for da får du enda mer å tenke på.
Som tatt fra tankene mine, det der! Er ikke det jeg at jeg stresser ekstremt mye - ordla meg kanskje ikke helt optimalt - men jeg har liksom mye å tenke på, så da blir jeg jo stressa/sliten til tider. Heldigvis går skolearbeidet greit; jeg er ganske flink på skolen - om jeg så skal si det selv - så det er ikke det at jeg sliter, men mer at jeg har en lei tendens til å gjøre leksene kvelden før det er innlevering. 
Mamma har sendt melding til Midtby'n legekontor om time, så da blir det vel om et par ukers tid, tenker jeg. Vi har en privatlege som er venn av foreldrene mine, men jeg vil liksom helst ikke ta det opp med ham - dels fordi han er mann (ja, er litt sånn ), og dels fordi det med mensen og slikt er en litt personlig sak som jeg helst vil ta opp med ei helsesøster som skjønner seg litt mer på det og som jeg ikke kjenner.
Har imidlertid vært uvanlig "touchy" og irritabel i det siste - kanskje det er en antydning til PMS av noe slag? 
Skal nå gi tilbakemelding når jeg får vite mer, men kjenner at jeg føler meg mer beroliget nå. Er en nokså stor hypokonder - dvs, jeg har en tendens til å få panikk når jeg leser om en sykdom, ser på symptomene, og "innbiller" meg at jeg har hatt lignende tegn... 
Takk til dere som har svart så langt, ihvertfall! 
Sist redigert av Julie : 09-11-10 kl 22:49.
|