Sv: Ny på Skaldemann - noen tips?
Jarrasann, har du lest GI-noll? Den er ikke kun beregnet på kvinner( jeg har en mistanke om at du er mann, samma det ). Der står det litt mere om feks porsjonsforslag.
Jeg tar utgangspunkt i et et måltid i mengde er disse fakirbiffene hans, altså ei pakke med kjøttdeig blir to måltider. Jeg lager feks kjøttkaker som jeg spiser med ailoi til( oj, for en verden som ble åpenbart da jeg oppdaget aioli= 1pakke majones+1 revet hvitløksfedd+2ss sitronsaft+salt og pepper) ).
Kjøttet behøver ikke være fett, sålenge du spiser fett til. Jeg spiser masse kylling og kjøttdeig og har fett attåt.
Jeg opplever ikke at det er om å gjort å spise mest mulig fett slik jeg får inntrykk av her på forumet både når det gjelder Skaldeman og Ketolyse, fettet er energikilden som skal erstatte energien fra karbohydratene du ikke spiser. Mange har dog på forhånd litt fettfobi og da er det greit å si: spis masse fett, men jeg tror nå på det at om man spiser for mye fett, så vil kroppen velge det fettet til energikilde, og det er jeg 99%sikker på at Skaldeman også skriver i iallefall en av sine bøker. Det gjelder å finne balansen.
Prøv å spis fett kjøttmat, men prøv å regn ut hva du spiser og hva du trenger, det er mulig du må lære deg akkurat når kroppen er mett og ikke, det er fort gjort å spise mere enn man egentlig trenger, fordi metthetsfølelsen av ketogen kost kan komme litt tregere.
Ikke gi opp Skaldeman riktig enda. Selv han sier at man bør gi kroppen 3mndr på å omstille seg og at man i starten gjerne kan gå opp som ned før ting stabiliserer seg og kroppen er innstilt på vekttap.
|