Sv: Hva er galt med meg?
Først og fremst: Det er sikkert ikke noe galt med deg!
Det kan være mange, rare grunner til at du ikke blir bedt, selvfølgelig. Jeg kjenner jo ikke deg så jeg bare ramser opp alt som faller meg inn i øyeblikket.
Ren tankeløshet, trodde at du var opptatt, du har sagt noe om at du ikke liker noen av de som ble invitert, du tar for stor plass (snakker for mye om deg selv, kjæresten, andre ting som omhandler deg), sitter og klager/syter, sitter og skryter, en eller annen veldig populær person som av en eller annen grunn ikke liker deg, hun som inviterte har ikke lyst til å gjøre alt mulig sammen med deg etc. Hun kan jo rett og slett ha glemt det også
Du kan jo prøve å snakke med henne og fortelle at du ble overrasket og lei deg over at du ikke ble invitert for du trodde at dere var gode venninner.
Hvis hun kommer med et eller annet dritt, så kan du jo si noe om at det hadde vært fint om hun hadde tatt det opp med deg da så du kunne ha gjort noe med det.
Litt av problemet er jo at det ikke er så lett å endre andres drittoppførsel, du kan som regel bare endre måten du oppfører deg på.
Jeg kjenner en som har vært utsatt for det samme, (godt voksne mennesker) og der gikk det på det at hun irriterte de andre ved å skulle være i sentrum for oppmerksomheten hele tiden. Uansett hva de andre snakket om så hadde hun opplevd det samme eller noe lignende som hun skulle fortelle om, hun avbrøt gjerne og snakket høyt og lenge. Man skulle jo trodd at når man var i 60 årene så kunne man snakke med vedkommende om det, men nei da- hun ble bare ikke invitert lenger og skjønte lite.
Det kan jo være mye hyggeligere årsaker også da . Kanskje man ikke tror du er interessert for du har så mye annet spennende på gang, kanskje du er så pen at det blir for mye for de andre , kanskje du er så flink på skolen at det er helt uoppnåelig for de andre
Håper det ordner seg for deg!
En liten trøst kan kanskje være at det helt sikkert er massevis av mennesker som du kommer til å bli kjent med senere. Når jeg tenker meg om så holder ikke akkurat jeg kontakten med de jeg var mest sammen med på vgs.
|