Vis enkelt innlegg
Gammel 11-11-10, 02:21   #17
solihjerte
Medlem

Medlem siden: May 2010
solihjerte er ny på veien

Sv: Hvordan tenker dere mtp mat i jula?

Vi skal bort i julen for første gang på mange år, og være vekke i 3 dager. De 3 dagene har jeg tenkt å leve akkurat slik som jeg har lyst. Jeg skal ikke proppe meg eller stappe meg full av skit, men skal spise julemiddag med alt tilbehør, riskrem til dessert, og ellers litt kaker, frukt og smågodt de dagene der.
Så er det full stopp når jeg er tilbake. Om jeg legger på meg 1-2 kilo på de dagene, så er de vekke igjen i løpet av en uke, og med tanke på at jeg skal slanke meg lenge enda, så synes jeg ikke at det er en stor pris å betale.
Dette har jeg gjort 2 ganger mens jeg har gått på strikt lavkarbo, og selv om jeg synes det er litt deilig den første dagen med "fri", så kjenner jeg fort at det gir meg ubehag og en dårlig følelse, og kanskje jeg synes det er litt godt å bli påminnet at et karborikt kosthold virkelig ikke er noe for meg. For etter noen dager med lavkarbo igjen, kjennes kroppen bedre ut, og de 1-2 kiloene som kom på er vekke igjen og gjerne 1-2 kilo til. Så det virker nesten som litt sånn "jump-start".

Men vi er alle forskjellig, det som funker for meg funker nødvendigvis ikke for andre.

solihjerte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat