Vis enkelt innlegg
Gammel 11-11-10, 09:30   #86
Jarrasann
Medlem

Medlem siden: Oct 2010
Jarrasann er på en erverdig vei

Sv: Ny på Skaldemann - noen tips?

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Har lest litt mer av tråden nå og kan bare referere til mitt forrige innlegg og si: DU MÅ LESE GI-NULL BOKA .

Da vil du nok forstå at du langt i fra spiser riktig, hverken i forhold til Skaldeman eller andre ketogene dietter. Dessuten gir boka masse tips om hvordan du alltid kan ha riktig mat tilgjengelig. F.eks å lage masse fakirbiffer, kjøttpudding o.l. å ha i fryseren. Lag alltid for masse middag, det betyr ikke at man skal spise opp alt, men ha til f.eks frokost dagen etter. Shoting av fett er heller ikke noe god ide, jeg har prøvd det og vekta gikk opp.

I denne boken skriver han dessverre ikke om mål og vekt, men han har et kap. om det i Spis deg ned i vekt boka på s 70. Kort fortalt det er viktig å ikke henge seg for mye opp i vekt amen også bruke målbånd (evt gamle klær) for å se om man minker. I tillegg binder salt mat (du bruker en del bacon??) mye vann i kroppen. Trener du hardt kan det gi en vektøkning på ca en kilo pga av vann i kroppen. Skaldeman skriver også at det er vanlig for folk som begynner på naturlig mat at de går ned et par kilo i fett og opp et par kilo i vekt. Det viser ikke på vekta selvfølgelig.

"Å gå ned i vekt og å kvitte seg med fett er to forskjellige ting"

Les boka og skulle du velge å følge et annet opplegg råder jeg deg innstendig til å lese boka/bøkene for valgt opplegg ellers kan det kanskje bli vanskelig å komme i mål. For som sagt man må følge prinsippene riktig for at det skal virke, selv om mange gir inntrykk av at man raser ned i vekt bare man kutte kh og pøser på fett. Man skal ikke spise for mye heller.

Uansett hva du velger, Lykke til

Nå har jeg lest boka, dvs det som var å lese bortsett fra oppskrifter.

Du sier jeg ikke spiser etter boka, eller ketogene dietter?
Kan du kommentere det nærmere?
Tror sjelden jeg er over 15 karb om dagen og stixen har alltid fullt utslag, uansett når jeg måler på dagen.
Vann bøttes ned, kosten får knapt blitt fetere.

Jeg spiser nok noe "party" stoppere, men det ville vært så stas med en party starter...:-)

Jarrasann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost så langt det går og gode porsjoner trim på lav intensitet! Svar med sitat