Tråd: Blodsukker
Vis enkelt innlegg
Gammel 11-11-10, 09:59   #1
Opheliia
Seniormedlem

Opheliia sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Blodsukker

Jeg har googla litt, også søkt litt her inne, ang blodsukker. Det var vel 6,5 jeg fant ut som var øverste grensa på blodsukker, på dem som ikke har diabetes og tatt fastende?!

Iallefall, jeg fikk 5,9. Er det veldig høyt eller helt greit blodsukker? Jeg har ikke diabetes...og jeg tok å målte fastende. I går, to-tre timer, etter å ha spist høykarbomat (jada) hadde jeg 6,3..og på kvelden 7,0!!!

Kan høyt blodsukker vise tegn på at noe annet er galt, bortsett fra at en har litt høyt blodsukker? Nå spiser jeg jo lavkarbo, bortsett fra i går ja..så skal teste det litt fremover bare for å se hva gjennomsnittet blir på meg..både før og etter frokost/mat.

En ting er sikkert, etter å ha testa i går, etter den type mat, er jeg iallefall enda mer sikrere på at lavkarbo er veien å gå - hvis ikke ender jeg iallefall opp med diabetes..og kanskje ikke så langt inn i fremtiden heller :-S