Sv: Ny på Skaldemann - noen tips?
Jeg vet sannelig ikke, jeg.
Du er på en måte "Mannen mot strømmen". I følge en kaloribehov-utregner her, http://www.dietguiden.com/kalorier.php#raknare så skulle du spise 5248 kcal om dagen hvis du vil beholde vekten. Jeg tok da utgangspunkt i at du trener veldig hardt. Selv om du modifiserer det til "trener mye" så blir det 4500 kcal. Du skulle ha gått ned når du spiser mindre enn det, og det gjør du jo. (jeg gjettet vilt og satte din alder til 35 )
Jeg prøvde å google litt på svenske forum. Det ser ikke ut til at Skaldemann svarer på noen forum nå for tiden. Men det er altså uenighet der også, noen mener man bør regne både karbohydrater og kalorier etter de første ukene, noen mener de ikke trenger det.
Huff, jeg føler meg ikke kapabel til å gi noen råd. Hvis ikke du hadde følt deg tung, ville jeg ha sagt at du skulle vært tilfreds med deg selv. Du må veie mer enn andre siden du har så mye muskler. Og siden du klarer å ha slike treningsmengder, så kan ikke kroppen ha det så ille.
Kansje du bør fortsette med lavkarbokosthold i 3 mnd, for å se om du bare trenger mer tid? Og ikke veie deg så ofte. Kjenn på kroppen og klesstørrelsene isteden.
|