Vis enkelt innlegg
Gammel 12-11-10, 00:18   #6
mallilen
Medlem

Medlem siden: Jul 2010
mallilen er ny på veien

Sv: Knytninger i hjertet

Sånn i fare for å bagatellisere dette, så synes jeg det høres veldig ut som symptomer jeg har hatt selv i en ti års tid.
Første gangen dette skjedde var jeg vel såvidt fylt 18, og jeg ble såklart livende redd!
Tilbragte et døgn på legevakta etter å ha vært tilkoblet maskiner, innom røntgen, blodprøve hver time osv.
De fant ingenting, og jeg spurte legen flere ganger hva det kunne være. Det eneste jeg fikk til svar, var at et i hvertfall ikke var hjertet det var noe feil med.

Disse anfallene gjentok seg hyppigere og hyppigere, og jeg var nesten redd for å sove etterhvert. Tenk om jeg aldri kom til å våkne igjen?

Svaret på hva dette var, ble avdekket ved en tilfeldighet da jeg var hos kiropraktor etter noen år; En helsikes rekke låsninger i brystryggen gjør at muskulaturen strammes foran i brystet, smerten stråler ned i ene armen, det gjør vondt å puste, blodtrykket synker (på grunn av smerten), og man tror man får et hjerteinfarkt eller skal til å dø.
En enkel knekk, og det tok lang tid før problemet var tilstede igjen. Ringte da kiropraktoren på flekken og fikk time med en gang. Og joda. Låsningen hadde satt seg skikkelig nok en gang.

Opp igjennom årene har jeg lært meg å leve med dette. låsningene mine blir ikke bedre, men nå vet jeg i det minste HVA det er jeg hanskes med, og får dermed ikke panikk slik jeg gjorde før.

Jeg vil med andre ord anbefale deg å stikke innom en kiropraktor, bare for å sjekke om dette kan være problemet. Om det er det som er greia, så slipper du i det minste å bli redd når anfallene melder seg..

mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat