Sv: Litt oppgitt nå...
Ahhh..... for noen år siden, da Ingrids rugbrød var nytt, gikk jeg på dette i 6 måneder. Og gikk ned 2 kg! Vel og merke, så var startvekten godt opp på 90-tallet, og fremdeles på 90-tallet etter et halvt år. Det ver kjipt, skal jeg si. Etter å ha gått ned 20 kilo på Atkins falt jeg tilbake i "brødfella" (det var så lettvint) og nå er jeg tilbake på lavkarbo. Har innsett at dette må bli for livet denne gang, ikke bare en slankekur.
Jeg syns du skal tenke på hvorfor du ble nesten 80 kg. Var det fordi du har spist brødmat med slankemargarin og magert pålegg? Husk at det vanskeligste er å holde vekta lav, ikke å gå ned i vekt. Jeg syns du har en fin vektnedgang, jeg.
Klart du kan gå over på å telle kalorier, men du kan fortsatt spise lavkarbo. Spis akkurat så mye du trenger, ikke mer. Noen spiser litt mye lavkarbobrød og erstatninger for søtt, isteden for sunt fett. Fett metter lenge og du spiser mindre.
Eller du kan slanke deg på "gamlemåten", hvis det virker for deg. Alle har forskjellige veier til målet. Utfordringen blir å holde vekta.
|