Sv: Trening
Opprinnelig lagt inn av aktivjente, her.
Da jeg trente aktivt (flere ganger per dag, med oppfølging av fysioterapaut) lærte jeg at skikkelig hard trening stresser kroppen, slik at den samler vann. Dette skal imidlertid normalisere seg raskt. Tror ikke det er noen fasit på eksakt hvor raskt, men det er nok individuelt. 
Når man tenker på langtidseffekten; mer muskler, som øker forbrenningen og strammer opp kroppen, du tåler mer før du blir syk, får mer energi og bedre humør (psyke) er det vel ikke noe å spekulere på?
Jeg har trent mye hele livet, men kan fortsatt oppleve vannsamling dersom jeg plutselig øker på med uvant hard trening. Nå har jeg dilla på Tabata, og måtte pent bare samle litt vann den første uka (det tok ikke lengre tid altså )
Signerer denne 
Heller vannvekt for det at man har trent og faktisk er i bedre form enn noen sinne, enn fettvekt.
Men jeg vet det ikke er lett å la vær å stresse over den der forbaskade vekta, men nå prøver jeg heller å være flink med å se fordelene ved dette kostholdet. Jeg har ikke vært i så frisk og fin form på det jeg kan huske. Kroppen fungerer som bare det og jeg har trener en god del. Jeg er i mitt livs form og bedre skal den bli. Så får vekta komme etterhvert, håper og tror jeg. Men fra nå av er det ihvertfall slutt med å stresse med antall kg og gram 
|