Sv: Ny på Skaldemann - noen tips?
Opprinnelig lagt inn av Jarrasann, her.
Ja, dere har helt rett begge to.
Men det er ikke så galt at det ikke er godt for noe.
Selv om jeg spiser litt feil nå så spiser jeg fortsatt LCHF og ingenting vil få meg til å forandre dette.
Jeg er i full ketose, har vent meg til kosten, ELSKER kosten, ikke i nærheten av "sprekk" og fettbålet bare venter på full antenning.
Nå skal det finslipes og det er som jeg har nevnt tidligere 3 ting det står på.
1. Maks metthet fra riktig mat.
2. Nogenlunde kontroll over kcaloriinntaket (kanskje det løser seg med nr 1 i boks...)
3. Moderat lavpulstrening.
Da smeller det, enten vi kaller det Skaldemanns, Anderssons, eller Olssons!
Spørsmål:
Grønne Oliven?
Noen som har spist mye av dette? positivt, negativt?
Jeg har spist litt i det siste og det har gjort underverker for fordøyelsen og jeg kan kutte mye av andre "partystoppere" hvis oliven er ok.
Lite kcal og fantastisk fettprosent?
Ser iallfall at du har begynt å tenke på å gjøre ting riktig og det er ikke lite bare det, for tankeprosessen er like viktig som noe annet i en slik omlegging av kosten. Du er på riktig vei nå og klarer du å følge prinsippene for å spise riktig tror jeg du vil oppleve at sulten (ulvehungeren og fysing på alt mulig) forsvinner. Slik har det iallfall vært for meg etter at jeg begynte på Skaldeman. Tok et par dager også var jeg liksom ikke så sulten og fysete hele veien, bortsett fra når jeg er så dum at jeg bruker kunstig søtning.
Selvfølgelig finner jeg det ikke igjen nå, men jeg vet at Skaldeman skriver at man godt kan bruke oliven og spesielt de grønne. Har såvidt jeg kan finne ut 0.3 g kh/100g: du kan bruke disse tabellene for å finne næringsinnhold:
Næringsinnhold.no og Matvareguiden.no, ellers har du jo programsnutten Mat På Data som du kan laste ned og bruke.
Tips til slankekjøttkakene eller tilsvarende. S skriver at man skal skal bruke svinekjøttdeig. Den kjøttdeigen (uansett hva den er laget av) vi får her til lands er alt for mager og må evt blandes opp med fett (ister/nyretalg eller spekk som fås hos slakteren). Men nå på denne tiden får man tak i medisterdeig som er perfekt, så løp og kjøp. Bare pass på at det er medisterdeig, altså reint fett/kjøtt og ikke medisterfarse som er blandet ut med masse stivelse. Jeg driver å hamstrer medisterdeig nå for å ha etter jul også. Finner stadig vekk på halv pris pga dato og har heldigvis stor fryser
Jeg ser også nå at den nye boken snakker om SKaldemans fettkvote og ikke forholdstall, dette står på side 35 i GI-null boka og der bruker han kjøttdeig som eksempel.
Lykke til og god helg 
|