Vis enkelt innlegg
Gammel 12-11-10, 16:37   #16
mam
Seniormedlem

mam sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Jeg ønsker meg "helsekuponger" for de med lav inntekt

Jeg tror LCHF og lavkarbo folk generelt bør passe seg for å be om at sunn mat blir billigere. Tiden er ikke moden for det.

Jeg er stygt redd for at det blir alle produkter med "light" og "lett" foran. Og hjelper det oss så mye? Lettmargarin koster allerede 30 kr mindre kiloen enn meierismør. Selv om den inneholder planteolje. Hvis det skulle skje at sunn mat skulle bli billigere, så vedder jeg på at lettmargarinen ble enda billigere. Og siden det må taes inn et annet sted, så ville meierismør bli dyrere.

Det eneste vi har å vinne her, er på grønnsaker. Det ville vi tape, og mere til, på at "sunn mat skal bli billigere". Billigere lettmelk og dyrere fløte. Billigere lett-kesam, dyrere rømme. Billigere magert kjøtt, dyrere medisterdeig. Gud vet om engang egg ville bli sunn mat, haha. De som ville tjene på det, er lavfett og telle kalorier-tilhengerene.

De kupongene jeg snakker om høres ekstremt ut... jeg vet det. Sukk. Kansje i fremtiden, hvis Statens ærnæringsråd begynner å se på hva som egentlig er i disse "light" produktene.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat