Vis enkelt innlegg
Gammel 12-11-10, 17:55   #7
Nero
Medlem

Nero sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 56
Nero er på en erverdig vei

Sv: Litt oppgitt nå ...

Takk for innspill alle sammen

Victory: South Beach høres ut som noe jeg må se nærmere på. Nettsiden deres er ned , men jeg burde vel finne en del i forumet her.
Jeg lurer faktisk på om det blir for mye fett (kallorier) på meg i ketolyse. Jeg har i løpet av 10 uker spist en hel Cocosa alene + mange kilo smør og kanskje litt vel mye rømme, fløte mm. Har ikke tellt kallorier, men føler at det kanskje er på tide. Takk for tipset!

mam: Grunnen til at jeg nesten veide 80 kilo er solerklar; for mye sjokolade og snop! Jeg spiste egentlig ikke så mye mat og slett ikke mye brød. Sjokolade kunne jeg nesten leve på
Jeg kjenner at fett gjør meg mett lenger, det er positivt - slipper da å fyse på et eller annet hele tiden. Spørsmålet er om jeg har spist for mange kallorier i fettet? Fløte, rømme osv. Tenk på alle de kalloriene det er i Cocosa! Jeg har blitt så altfor glad i det - elsker å ha det i kaffen min + en god skvett fløte...
Hvis jeg ikke går over til South Beach eller en annen retning, har jeg tenkt til å kutte ned på rømme og fløte. Det er jo mange kallorier i det.

Kari Marita: Tror du har rett i at ketolysekuren ikke gir full uttelling hvis men ikke skal ned nå mye. Egentlig bør jeg veie ca 60 kilo, så med startvekt på nesten 80 - mente jeg at kuren passet meg også. Skal se litt nærmere på psmf, kjenner ikke til den. Takk for svar

Nerthus: Fin oppsummering av hvordan du holder motivasjonen oppe, den skal jeg bruke
Tror kanskje jeg skifter til "en annen" lavkarbo-kur, får lese om de forskjellige og se hva som kan passe. Inntil videre skjærer jeg ned på kallorier (hva med Cocosaen min!?) og fortsetter ketolyse litt til.
Litt usikker på det med å telle kallorier, jeg aner faktisk ikke hvor mange jeg kan spise av dem hver dag? Må jo bli flere enn ved vanlig lavkallori-diett - siden jeg skal spise masse fett?!
Har ikke tatt blodprøver eller vært hos legen enda. Spiser Omega 3, D-vitamin, B-vitamin og Magnesium hver dag. Har hatt litt vondt i enkelte ledd og har vært noe slapp den siste tiden.
I starten av Ketolysekuren boblet jeg over med energi, men ikke nå

Cherry: Lei av *sutre-innlegg*?
Jaja, jeg var bare så sur til morgenen etter å ha stått på den dumme vekta..
Selvom tickeren min sier at 69 kilo er målet, så bør jeg egentlig ned til 60 kilo for å være "slank". Det er 20 kilo fra starten. Jeg tenkte at 65-69 er ok, er over 40 år og får fort markerte rynker i ansiktet hvis jeg blir veldig tynn (ti år siden sist jeg veide 67 kilo - og den gangen ble jeg faktisk mer rynkete ). Ellers har jeg vært veldig tålmodig, men må sutre litt innimellom når ikke vekta viser det jeg vil.

Oppsummering: Mindre kallorier (mindre Cocosa?), kutte ned på rømme, fløte og Creme Fraice. Jeg drikker omtrent et glass lightbrus i løpet av 2 uker, så der er det intet å hente. Har ikke spist mye med sukrin og lignende, iallfall ikke de siste 3 ukene. Ergo bør det være for høyt kallori-inntak som gjør nedgangen treg - tror jeg!

VELKOMMEN TIL MIN JOURNAL
Nero er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse 6 mnd - nå Lavkarbo Svar med sitat