Sv: Litt oppgitt nå ...
[quote=Nero;965892]Cherry: Lei av *sutre-innlegg*? 
Jaja, jeg var bare så sur til morgenen etter å ha stått på den dumme vekta..
Selvom tickeren min sier at 69 kilo er målet, så bør jeg egentlig ned til 60 kilo for å være "slank". Det er 20 kilo fra starten. Jeg tenkte at 65-69 er ok, er over 40 år og får fort markerte rynker i ansiktet hvis jeg blir veldig tynn (ti år siden sist jeg veide 67 kilo - og den gangen ble jeg faktisk mer rynkete ). Ellers har jeg vært veldig tålmodig, men må sutre litt innimellom når ikke vekta viser det jeg vil.
Jeg er ikke lei sutreinnlegg, men jeg blir litt lei meg av "jeg går ikke ned fort nok-innlegg :P
Vektreduksjon handler ikke om å gå ned raskest mulig. Det handler om å endre livsstilen sin og bedre sin egen helse. Jaja, jeg vet at hovedfokuset for mange nettopp ER å redusere vekta, men det er virkelig ikke bra å gå ned for fort heller. Det er ikke BARE løsskinn som hender, men det er en fryktelig belastning på hjertet om man reduserer vekta for raskt.
Hvem er det som sier at du bør gå ned til 60 kg? Er det BMIen eller noe annet "tåpelig" noe?
For å få en normal BMI bør jeg veie 52,5 kg. Det er 23 kg til. Jeg veier 75 og er 159 cm. Ifølge inbodymaskinen er matchvekta mi på 69 kg. Jeg er så tynn i ansiktet at jeg kan ikke veie 52,5 kg uten å se ut som ett kreftoffer.
I tillegg vet jeg at jeg ikke kan/bør veie det jeg veide da jeg var 14 år gammel. Jeg er nå 25. Skjelettet mitt er ferdig utvokst og jeg kommer aldri mer til å se ut som en 16 år gammel jente. Jeg er breiere over hoftene og har mer kurver. Ja, jeg må veie mer enn det en vanlig tenåringsjente veier. Jeg kommer ikke til å være slank under 60 kg. Da kommer jeg til å være undervektig. Veldig.
Jeg tviler jo en del på at det vil hjelpe noe særlig for deg verken med lavkalori eller å kutte eller tilføre noe ekstra i kosten din, ettersom du har en veldig fin vektnedgang, når du i tillegg har lite å miste, men du får melde tilbake om det skjer noe drastisk.
|