Sv: Kjernesunn familie?
Hei du :-)
JEg ser du sliter med å følge boken "kjernesunn famile" og at den inneholder direksjoner som er litt for ekstreme for dere.... vel :
vi er 5 i familien; jente på 9, to gutter på 1,5 og 2,5 år.. og mannen min og jeg.
Jeg har en søster som mener at brødskiver er "ordentlig" mat - og jeg møter "brøddjevelen" i døra overalt - barnehager, skoler... u name it!
Dette
med lavkarbo føles virkelig som en ensom kamp - men jeg kanb si deg dette:
Helsegevinstene er for store til å drite i dette kostholdet. IKKE BRY DEG ETT dugg om hva andre sier: tenk deg om: vi lever i et land der Ola Nordmann er FORET med ideen om at brød og potet er sundt! Men se deg rundt; hvor mange rundt deg sliter med f.eks. høyt blodtrykk, rund mage, ustabilt blodsukker og ustabilt humør (sønnen din? akkurat som datteren min FØR), diabetes, insulinresistens (forstadiet til diabetes), muskel og leddplager, utmattethet, lav energi, fedme.... sykdommene og tilstandene som Lavkarbodietten fungerer utmerket for er MANGE.
La resten av verden styre med sitt; du er IKKE alene med dette kostholdet.
Jeg kan anbefale deg BARN I BALANSE boken av Fedon Lindberg; han har virkelig forstått barns behov og har massevis av forslag til matpakka og middager! 
Dessuten er SOfie Hexeberg sin bok "Frisk med LAvkarbo" full av oppskrifter og ikke minst argumenter for å leve på lavkarbomat!
Jeg jobber selv med kostholdsråd - og ernæring og har hjulpet veldig mange til å få et bedre liv! 
Stå på! Veien til at gutten din liker SUND OG GOD MAT er ikke SÅ lang:
ikke gi deg! Kast ALL usunn mat i skapet. Kjør hardt på! Det nytter! Fortell ungene dine HVORFOR du velger denne maten og hvor viktig det faktisk er at du legger grunnlaget for et sykdomsfritt liv for dem NÅ!
Lykke til 
|