Vis enkelt innlegg
Gammel 14-11-10, 20:16   #5
Jorkla
Medlem

Jorkla sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Drammen sammen med <3 Kjetil <3
Alder: 37
Jorkla har en fantastisk aura rundt segJorkla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Blodtrykksfall..

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Det var ikke så mye du spiser på en dag...

Får du i deg nok elektrolytter (magnesium, natrium, kalium, kalsium)?
Vet du hva ditt nåværende hvilende blodtrykk er? Er du under 110/70 så kommer det nok godt med å få litt mer av elektrolyttene og vann i seg.
I tillegg til dette med magen hun andre sier, så hjelper det også å sette anklene i kors (stående) og presse leggene sammen om du holder på å gå i dørken. Og det er bedre å sette seg ned på gulvet enn å gå med bakhodet først.

Om du besvimer og ikke har hatt dette før skal man sjekkes av legen.

Vasovagal synkope (den vanlige ufarlige besvimelsen) er no dritt.

Jeg spiser meg mett hver gang, og blodsukkeret har hele tiden vært jevnt.. Sist gang jeg tok blodtrykket var det på 120/80, noe som jeg tror er helt normalt..

De elektrolyttene er jeg litt usikker på om jeg får i meg nok av, jeg tar ett kosttilskudd bestående av kalsium og kalium, men magnesium og natrium trodde jeg at jeg fikk i meg når jeg drakk farris?? Eller er dette feil??? Jeg drikker mellom 2.5-3liter væske hver dag.. Bestående mest av vann, dernest kaffe

Takk for tips! Neste gang det skjer (sikkert når jeg reiser meg opp nå) så skal jeg krysse beina..

Jorkla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Så lite karbohydrater som mulig. Svar med sitat