Vis enkelt innlegg
Gammel 14-11-10, 20:21   #211
Luca
Juniormedlem

Luca sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Bergen
Alder: 36
Luca er på en erverdig vei

Sv: Mensblødninger

Hei alle sammen! Mitt første innlegg her inne ^_^

Jeg fikk helt noia i dag da jeg plutselig fikk sterke menssmerter og småblødninger, uten at jeg skal ha mensen enda. Dette førte til at jeg googlet problemet på nettet i panikk, og plutselig gikk det opp et lys for meg: ketolyse og mensen, er det noen sammenheng der? Som igjen førte meg inn på forumet her, noe jeg er veldig glad for!

I likhet med deg KimPossible, så går jeg også på yasmin, og har gjort det i ca 6 år nå. Jeg pleier ofte å hoppe over mensen, ved å ikke ta de hvite pillene men bare fortsette på de gule, og jeg er nå på min 5. eller 6. "mensfrie" uke. Det er ikke rart at jeg da fikk litt panikk når menssmerter og småblødninger kom uten at jeg hadde stoppet på de gule pillene. Jeg hadde planer om å få mensen på dette brettet jeg er på nå, der mensen kommer 3-4 dager etter at jeg har sluttet på de gule pillene, altså jeg hadde mensen planlagt neste uke. Men dette virker jo litt overkill dersom jeg får mensen nå, en uke før jeg egentlig hadde planlagt det? Blir det doubble up, eller noe sånt :P?

Men det jeg er mest redd for er at p-pillene ikke skal fungere optimalt. Men dersom jeg tar de som jeg skal (til og med med 7 dagers opphold der jeg vil ha mensen), så bør det vel gå bra rent prevensjonsmessig, uavhengig av hvor mye kroppen min måtte finne på å blø?

Det ble et langt innlegg dette her også, men ville bare meddele at jeg også har samme problem som deg, KimPossible, og at jeg håper noen kanskje har noen innspill på spørsmålene mine

Luca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat