Sv: Kjærlighet og forhold ; hvordan få det livsvarig?
Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.
Jeg har vært sammen med tre menn i hele mitt liv. Han første da jeg var 16 år.. Vi var sammen i 8 år. Da jeg var 25 år ble jeg sammen med far til mine håpefulle. Jeg var sammen med ham til jeg var 34 år. Året etter traff jeg sambo... Vi har vært sammen i 10 år! Og jeg kan med hånden på hjertet at det er første gangen jeg FØLER at jeg skal bli gammel sammen med den er jeg er sammen med. Den følelsen jeg nå har har vært ikke-eksisterende i de to andre forholda, men nå er den ganske så klar. Jeg kommer til å bli gammel sammen med sambo! 
Eg følte det sammen når eg fant mannen i mitt liv. Har vore gift før, men følte meir eller mindre heile tida at noko mangla, ikkje var heilt rett.
Han eg er gift med no, visste eg at var riktig for meg i frå første sekund eg såg han. Visste det langt inne i margen. Han er min beste venn, elsker og far til mitt yngste barn. Eg føler og veit at me blir gamle sammen.
Opprinnelig lagt inn av Imse, her.
Mye av hemmeligheten er kanskje at man passer på at begge får sagt sitt, snakker om ting( noen sier forholdet tok slutt pga dårlig sex, hø, da har man helt klart ikke snakket godt nok sammen), kan man ikke snakke om alt og være helt åpne for hverandre om alt, så tror jeg ting kan gå skeis.
Eg og mannen min prøver kvar dag å få fram dei gode følelsan hjå kvarandre. Med det meinar eg at kvar dag kjenner eg etter om eg får sommerfugler og den "elsker deg så inderlig" følelsen. Og den kjem, kvar dag når eg kjenner etter. I tillegg så gjer eg ting som sier "elsker deg" ovanfor han, og han gjer det for meg. Me behandler kvarandre fortsatt som det kjæraste me har.
Og det funker. For etter 6 år fer eg fortsatt sommerfugler når han kjem heim frå jobb, kribler i heile kroppen min. Eg elsker han fortsatt høgar enn himmelen, og eg får "elsker deg så inderlig" i heile kroppen når han ser på meg med blikket sitt.
Og me pratar fortsatt om alt mellom himmel og jord. Prøver å gjere ting i lag, ting som begge likar å gjere. Me nyter å gjere ting ilag 
Så om du føler at du kjem til å elske samboeren din resten av livet, så skal du nyte og kose deg med den tanken Ikkje la kva andre meiner, gå inn på deg