Vis enkelt innlegg
Gammel 15-11-10, 12:14   #7
BitTorres
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Hva skjer? jeg er sulten....

Det kan også være greit å luke ut søtningsstoffer, melkeprodukter og mye kaffe. Drikker du mye kaffe eller te, så tilsett gjerne en dose cocosa pure i drikken, så demper du en eventell stresshormonutskillelse. Vær nøye med nok søvn, og forsøk å la være å spise de siste 3 timene før du legger deg.
Bakgrunnen for disse rådene er at forskjellige søtningsstoffer gir forskjellige utslag på folk. Jeg kan drikke 2 liter pepsi max uten få utslag på blodsukkermåling, andre år rett i taket av det. Proteinet i melkeprodukter er litt spesielt, og kan trigge insulinet ekstra mye i forhold til annet protein, men alt protein trigger insulin, så det er viktig å spise mye fett samtidig. En god regel er 2-3 gram fett pr gram protein. Kaffe trigger stresshormoner, som kan starte nedbryting av kroppsvev, som kan gi høyt blodsukker, som trigger inslin og fettlagring. Nok søvn gir mindre sjanse for karbohunger, uansett hvor dyp ketosen er og ved å la være å spise de siste 3 timene før du legger deg, har du størst sjanse for å brenne mest fett om natten også (hormonbetinget).
Fortsetter sulten så synes jeg du skal kikke på Udo`s Choice, den kan hjelpe til å trykke på de riktige knappene i genboka di.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat