Sv: Går ikke ned, begynner å bli desperat
Opprinnelig lagt inn av Alvedans, her.
Jeg ser mange på lavkarbo blir kjempemette, spiser lite og sjelden. Ikke jeg. Jeg er sulten nesten hele tida og har alltid lyst på noe uansett om jeg nettopp har spist. Så - da må jeg bare gjøre det "the hard way" og kutte kalorier i tillegg til at jeg må leve lavkarbo pga insulinresistensen.
Jeg har det også slik. De fleste her inne sier at da spiser man for lite fett, men jeg spiser 70-80% fett daglig og kan allikevel ha det sånn. Jeg har også vært igjennom alle stadier for å identifisere om jeg er sulten eller fysen og hvorfor jeg er fysen. Er det kroppen eller hodet som vil ha? Jeg har etterhvert fått ganske god kontroll på det og vet hva som er hva, men sliter til tider med sultfølelse for det.
De som mister sultfølelsen og spiser lite hver dag er heldige, men ikke alle har det sånn desverre uansett hvor "riktig" vi spiser og drikker. Jeg er nødt til å telle kalorier for å ha litt kontroll på matinntaket og at det ikke blir for mye, det er det eneste som nytter for meg. Dessuten kan jeg heller ikke ligge for lavt i kh-inntak for da blir jeg skikkelig slapp og tung og vekta rikker seg ihvertfall ikke.
Håper det løsner for deg, selv har jeg vært i platå siden mars, med unntak av 3 kg som jeg klarte å få av i sommer. Og det var nok pga forholdsvis høyt kh-inntak (30-40 g per dag) og lavt kcal inntak.
Lykke til 
P.S: Har hørt at noen her inne sier at diett.no ikke er helt til å stole på, spesielt når det gjelder kh, bare sånn at du vet det. Men jeg har brukt et selv og det er helt greit som en guide. Ellers bruker jeg også Matvareguiden og lager "tallerkner" for å sjekke innholdet i et måltid eller egenkomponert oppskrift.
|