Vis enkelt innlegg
Gammel 17-11-10, 15:37   #289
arkine
Seniormedlem

arkine sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 71
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Flere som bruker spis deg slank-dietten?

her er et utdrag av hva fedon sier om stillstand ,det gjelder vel alle kurer går jeg ut i fra

men her er svaret jeg fikk av Fedon Lindberg:
Nesten alle som forsøker å gå ned i vekt vil på ett eller annet tidspunkt oppleve det vi kaller "vektplatå". Kroppen ønsker å være i balanse til en hver tid. Forandring/endring av rutine er viktig for å fortsette vekttapet.
I ditt tilfelle vil jeg foreslå at du går over til Eurodiet fase 3 i minst 2 måneder (med sine 3 under faser), før du evt. går tilbake til fase 1 eller 2 igjen. Det er nemlig viktig å øke kalori- og til dels karbohydratinntaket (det er meget lavt i fase 2) for å bryte vektplatået. Du kan da samtidig trene litt hardere, særlig gjelder det styrketrening. I det hele tatt endre treningsrutine (kroppen venner seg til det man gjør, hvis man holder på med det samme hver dag). For dem som opplever vektplatå, mens de går på fettredusert kost, kan det være lurt å heller øke fett og redusere karbohydrat.
Uansett hvor frustrerende vektplatået er, er det en normal fysiologisk tilstand. Derfor er det alltid viktig å endre rutiner for å unngå at kroppen tilpasser seg. Ved hjelp av en av strategiene nevnt ovenfor vil du kunne bryte gjennom slike platåer og fortsette å gå ned i vekt.
mvh Fedon

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat