Frustrert
Jeg begynte på mandag med masse fett og nesten ingen karbohydrater, i dag er det jo onsdag, men jeg begynner nesten allerede å gi opp.
Jeg aner rett og slett ikke hva jeg skal spise eller hvor mye jeg skal spise. Prøver å komme i ketose, veier rundt 78 kg nå og vil gjerne ned til 60 til jul.
Har ingen bøker, orker ikke å lese så mye, trodde liksom dette skulle være enkelt.
Jeg aner rett og slett ikke hva det er jeg driver med, og om jeg gjør det riktig eller galt. Jeg vet ikke hvor mye jeg skal spise, er redd for å spise for mye, men er også redd for å spise for lite.
Det er vanskelig å spise lite karbohydrater i denne familien. Utvalget i kjøleskapet er ikke så godt, og det er vanskelig å spise annen mat enn de andre.
Jeg har spist en del egg&bacon, men det er jo ganske dyrt, dessuten blir det jo litt ensidig. Gomler ost og fetaost og køttpålegg og kylling med smør, men føler ikke at det blir fullverdige måltider. Orker ikke å drive og lage masse mat fra brunn og store oppskrifter, det har jeg ikke tid til.
Jeg sliter sånn. Jeg trodde dette var veien til lykke, men det gjør meg bare frustrert. Jeg spiser ikke faste måltider. Jeg spiser bitteliten frokost også spiser jeg kjempemasse når jeg kommer hjem, det er alt.
Jeg har rett og slett ikke råd til å kjøpe seterrømme hele tida. Jeg har ganske dårlig råd. Vanligvis spiser jeg jo det samme som de andre, men nå må jeg kjøpe min egen mat.
Lavkarbo virker så begrensa, det er så mye man må unngå. Er det verdt det, tenker jeg. Jeg ser masse fancy oppskrifter, men jeg har verken tid eller ork til å gjøre det hver dag.
|