Tråd: Frustrert
Vis enkelt innlegg
Gammel 17-11-10, 19:22   #7
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Frustrert

Opprinnelig lagt inn av newbiegirl, her.

...veier rundt 78 kg nå og vil gjerne ned til 60 til jul.

Det kan du bare glemme. Det er 5 uker til jul og det skulle tilsvare 3,6 kg i uken! Ikke bare er det utopisk i det store og det hele, det er også svært, svært, svært usunt! Om du så hadde klart det, noe du ikke kommer til å klare, i min verden værtfall, så hadde det slitt voldsomt på kroppen din!

Det er den kalde, harde fakta, det må du rett og slett bare innse!

Du sier dessuten ingenting om hvor høy du er! Er du 170 så kan det hende kroppen nekter å slippe fett uansett. Er du 159 som meg kan kroppen enda nekte å slippe fett, men det vil være vesentlig enklere å gå ned, men det vil gå sakte!

Vektreduksjon er ikke enkelt, men det er jo klart at går man inn i det i den troen at det blir a piece of cake (sukkerfri selvsagt) så er man jo nesten dømt til å gå på en smell en eller annen gang. Problemet ditt ligger i at du har opphøyd lavkarbo så til de grader og sitter med ett inntrykk av den livsstilen som lavkarbo er, som noe helt annet enn det faktisk er. Og det smekker deg i trynet allerede etter tre dager.

Du spiser egg og bacon. Ingen sier at man trenger å spise dette hver dag. Kylling, ost, og rømme. Jada, fine varer, men du spiser ikke grønnsaker. Det er ikke vanskeligere enn at du slår opp i en matvaretabell, plukker ut de tingene du spiser normalt og ser på karboinnholdet, så kutter du bare ut det som ligger over 5-6 karber pr 100 gram. Nothing to it. Lavkarbo er jo ikke noe mer begrensa enn hvilken som helst annen diett, f.eks må man jo passe på fettvarer i magre dietter, og telle kalorier i andre dietter.

Fakta: Skal du endre matvanene dine så må du være forberedt på at ja, du må faktisk endre matvanene dine.

Dersom du ikke har ork til å forstå de prosessene som foregår under vektreduksjon så er det greit. Vil du ikke lese deg opp på vektreduksjon er det greit. Mange greier seg faktisk utmerket fint bare med å kutte ut de verste karbobombene, som potet, pasta, brød og ris. Det eneste jeg vil be deg om er å ikke klage over 0,2 vektnedgang på to dager. Det bærer ingenting godt med seg.

Du virker ulykkelig og tror at veien til den ulitmate velsigende lykke er å veie 60 kg. Det er det ikke. Jeg tror personlig at livet kommer til å bli mye enklere for deg dersom du prøver å like deg selv i større grad i din nåværende kropp. Det blir lettere for kroppen å slippe ekstra vekt også når det skjer.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat