Vis enkelt innlegg
Gammel 17-11-10, 22:07   #1
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Trøtt i mørketida

Helt siden jeg var bitteliten har jeg vært ekstremt trøtt i mørketia, dvs fra slutten av november til over nyttår. Da jeg var barn var det nesten umulig å få meg på skolen i adventen fordi jeg evnet ikke til å åpne øynene og våkne, og gikk bare i en døs hele skoledagen, sovna straks jeg kom hjem og sov til neste morgen.

Dette ble ikke stort bedre før jeg ble en 18-19 år, hvor jeg faktisk kunne klare å være våken en time eller tre en ettermiddag midt i desember. Så ble det gradvis litt bedre og jeg har de siste to årene kunne levd høvelig i desember, men fortsatt vært veldig sliten og slapp.

De siste to-tre ukene har jeg vært dødstrøtt, har hodepine hele dagen og vil bare sove. Jeg er heldigvis så sterk at jeg prøver å holde meg våken til normal leggetid. Jeg tenker at denne greia kommer tilbake for fullt og at jeg innen desember er i koma

Sånn der wake-up light fungerer IKKE på meg.

Kan muligens ekstra tilskudd av vitamin D hjelpe? Det er jo så mørkt her oppe at snart er det bare dagslys mellom 12 og 14 og vi produserer jo ikke vitamin D på vinterstid her i isøde!

Jeg er også lavt på B12 og jernet. Jeg har forstått det slik at B12 kan være skyld i mye slapphet rundt omkring, men hva med jernet?

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat