Sv: Må putte noe i munnen hele tiden
Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.
Nå har jeg gått 1,5 uke på lavkarbo-kost, og er (som andre beskriver) stort sett god og mett Maten er deilig, og jeg koser meg med måltidene. Men jeg kommer ikke unna småspisingen likevel, og legger merke til at jeg har lyst til å spise selv om jeg egentlig er mett Særlig hvis jeg kjeder meg litt, er stresset og trenger en pause, skal kose meg på kvelden ... situasjonene der jeg putter noe helt unødvendig i munnen er mange! Unner meg nøtter i bilen på vei hjem fra jobb (jeg pendler), og kjenner at jeg blir litt satt ut om jeg er tom, selv om jeg har spist godt på jobb. Føler at dette nesten blir på linje med røyking; inngrodde vaner og mønstre som skal forandres - kroppen er åpenbart i forandring, men hodet mitt henger dårlig med, synes jeg 
Hvordan taklet dere andre dette? Fler enn meg som har hatt det sånn? Har jo ikke lyst til å fortsette denne uvanen, trist om jeg ender opp med å overspise 
Det er ofte sånn at psyken lurer kroppen til å tro at en har lyst på noe godt,men egentlig er mett.Sånn er det med røykeslutt å,en bruker nikotinerstatning ,men har lyst på røyk alikevell.Det eneste man kan gjøre er å være sta og egen og holde ut,så går det over til slutt.Har erfaring fra begge deler.Men,vannskelig er det ja.
|