Vis enkelt innlegg
Gammel 18-11-10, 11:25   #22
Camomilla
Seniormedlem

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 52
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Må putte noe i munnen hele tiden

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Hvis det er tungt å være bevisst hva du spiser må det være noe i vegen, vel? Er du deppa eller noe?

"Inni enhver feit person sitter det en slank og gråter" Når jeg skriver at jeg synes det er tungt å være bevisst på hva jeg spiser, er nok dette fordi jeg har vært bevisst på kosten min i årevis, bare for å oppdage at jeg på sikt bare blir tjukkere. Jeg forbinder ikke dette med NOE positivt i det hele tatt! Som så mange andre har jeg flere ganger strammet inn for å gå ned til/holde meg på akseptabel vekt. Til å begynne med holdt det å kutte ut brus og snop. Etterhvert var det ikke nok og jeg mosjonerte mer. Så måtte jeg begynne å tenke på magrere mat ... osv. osv. På tross av alle grep har jeg lagt på meg jevnt og trutt de siste 10-15 årene.

Dette kostholdet er for meg en vei ut av den situasjonen jeg er i idag - overvektig på grensen til sykelig overvektig. Og forhåpentligvis et kosthold jeg kan leve med resten av livet, uten hele tiden å måtte gå rundt og ha dårlig samvittighet hver gang jeg er mett ,og bare ha det godt med meg selv når jeg er sulten. Ja, jeg synes det er tungt å være bevisst hele tiden. Da blir jeg også hele tiden minnet på at jeg synes jeg er for tung. Det er mye lettere å skyve det vekk, og ikke gjøre noe med det.

Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat